فرم اصیل

بردگی یعنی دیگری فکر کند و تصمیم بگیرد و من عمل کنم t.me/formasil

فرم اصیل

بردگی یعنی دیگری فکر کند و تصمیم بگیرد و من عمل کنم t.me/formasil

فرم اصیل

در گذر از مسیر پر پیچ زندگی، شاید رها کردن خرافات و تعصبات گره خورده به عقاید ضعیف و وهمی بزرگترین کار باشد
همه ی ما خواسته ،ناخواسته درگیر چنین مشکلی هستیم
امتحان کن!!
آیدی تلگرام t.me/formasil

نویسندگان

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

چه خوش بی‌مهربونی هر دو سر بی

که یکسر مهربونی دردسر بی


اگر مجنون دل شوریده‌ای داشت

دل لیلی از آن شوریده تر بی



باباطاهر

 در شرایط انتهای دوران قاجار به سر می‌بریم | کشور نیاز به یک دیکتاتور نظامی دارد


🔸الان مردم دیگر خسته‌اند از این #نظم_اجتماعی که گفتم که هیچ اقتدار سیاسی در این مملکت وجود ندارد و همه از بین رفته است.


🔹#نظامی‌گری و قدرت‌طلبی در جهان باعث می‌شود که حاکمان مادام العمر زیاد شوند و دیکتاتوری بیاید، نه استبداد. چون استبداد بر اساس جهالت بنا می‌شود، ولی دیکتاتوری بر اساس برنامه ایجاد می‌شود. 


🔸در #دیکتاتوری برنامه منسجم برای نوسازی جامعه وجود دارد، مثل ناپلئون، هیتلر، رضاشاه و #احمدی_نژاد می‌آید. یعنی دیکتاتور با قدرت تمام مجلس را هم پشت سر می‌گذارد.


🔹همین الان #مجلس_فرمایشی داریم که از بالا فرمایش می‌کنند و در مجلس انجام می‌دهند. وزیری که سه بار استیضاح می‌شود، دوباره به او رأی می‌دهند. خب اگر این بود، پس چرا استیضاح کردید؟ یعنی می‌خواهم بگویم که مجلس هم که بر اساس دموکراسی است، دچار بحران است و فرمایشی شده؛ پس حتما یک فرد قدرت‌طلبی پشت آن می‌آید. 


🔸معتقدم ممکن است مجلس آینده به شدت #رادیکال شود. یعنی قاعدتا باید بشود، وگرنه مملکت کاملا می‌پاشد، یعنی نابود می‌شود. یکی از همان مجلسی‌های دوره آینده چهره سال می شود برای #ریاست_جمهوری می آید و پیروز خواهد شد.


🔹آدم متناسب با این فضا باید بیاید سر کار که بتواند ایران را حفظ کند. بعد از مشروطه ایران را به سه منطقه تقسیم کردند، #رضاشاه آمد و همه اینها را جمع کرد. در همین جمهوری اسلامی هم نظامی‌گری می آید و شوخی ندارد. البته معلوم نیست که حتما آن فرد نظامی باشد بلکه ادبیاتش نظامی‌گری خواهد بود.


🔸جامعه #دیکتاتوری نوساز می‌خواهد. می‌خواهد در اداره کارش انجام شود، یعنی فقر نباشد، شغل جدی ایجاد شود. الان هرچه رهبری می‌گوید «ساختار اقتصادی درونی»، اینها گوش نمی‌کنند. بحران #خشکسالی با دیکتاتوری دیکتاتوری حل می شود. دیکتاتوری یعنی کسی بیاید و توزیع آب را تنظیم کند. این کار یک فکر متمرکز می‌خواهد. البته دیکتاتوری برعکس استبداد است و ما یک وقت‌هایی این را قاطی می‌کنیم.

ارسال این مطلب دلیلی بر رد یا اثبات آن نیست

لطفا نظر دهید

🔴 روایت فیاض از فروپاشی انسجام ملی در دولت روحانی

@maktubat


⭕️ این همه گسست محصول آن همه خط قرمز ⭕️


نتیجه منطقی کشیدن خط قرمز حول یک موضوع ایجاد شکاف بین طرفداران و مخالفان آن موضوع است .

برای ایجاد جامعه ای واحد باید سعی کرد خطوط قرمز را به حداقل ممکن رساند ، یعنی به خطوط قرمز واقعی اکتفا کرد .


✖️✖️✖️ مسائلی از قبیل کوروش و داریوش ، مسئله‌ی ولایت فقیه و مرجعیت ، سپاه و بسیج و فرماندهان آن ، نقد رهبری و منصوبان ایشان ، موضوعاتی از جمله طلاکاری گنبد و بقاع ائمه و امامزادگان ، موضوع سوریه ، لبنان و رژیم صهیونیستی ، بحث حجاب اجباری و .......  و صدها خط قرمز دیگر موضوعاتی هستند که با آرامش خاطر نمیتوان درمورد آنها حرف زد و تهمتی نشنید و تعقیب نشد ... .


🔵 حال سوال اینجاست که چه کسی و با چه تضمینی از حقیقت ، این خطوط را ترسیم میکند ؟!!!

کدام فهم است که در مقام مقایسه با سایر مفاهیم خود را  درست نمیداند؟!! قطعا هر فکری تا زمانی که در نظر طرفدارانش منطقی و درست نیاید مورد قبول واقع نمی شود ؛ پس چگونه از بین این همه فکر (که هر کدام در نظر طرفدارانش درست است) یک فکر را حاکم میکنید و اجازه ی ظهور به هیچ فکری نمیدهید؟!!! وجه ترجیح آن فکر چیست؟!! قدرت؟!!!

اگر فردا قدرت و حاکمیت به تفکر رقیب شما رسید آنها هم فکر خودشان را خط قرمز می‌نامند ؛ آیا این کار درست است؟!!!

آیا میتوان گفت ملاک درستی یک فکر قدرت داشتن صاحبان آن فکر است؟!!


🔴 راه حل فقط و فقط در «گفت و گو» است .

هرآنچه برایمان مهم و مقدس بنظر میرسد را که نمی‌توان و نباید با زور و دیکته و سازمانی حفظ کرد . باید با منطق و گفت و گو و فضای باز علمی اذهان و افکار را توجیه کرد .



@F_A_S_D